loading...
دهکده کنکور
مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 295 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)

تحلیل درس خلاقیت تصویری و تجسمی:

فرزانه امیریان دانشجوی کارشناسی تلویزیون و هنرهای دیجیتال از دانشگاه صدا و سیما، رتبه 4 منطقه 2 سال 92

درس خلاقیت تصویری و تجسمی در کنکور امسال، پرتصویر تر از سال گذشته به نظر می رسد و به همین نسبت تاکید بیشتری بر سوال های نشانه شناسی، عناصر بصری و القای مفهوم داشته است.

در کنکور 92 با تصاویر صریح تری روبرو بودیم در حالی که بعضی از تصاویر به کار رفته در کنکور 93 دو پهلو به نظر می رسد.

طراحان سوال از مبحث تکنیک تصویرسازی دو سوال در کنکور سال گذشته مطرح کرده بودند ولی جای سوال های این مبحث در کنکور امسال خالی است.

در مبحث عکاسی و نورپردازی امسال با سه سوال مواجه هستیم در صورتی که در کنکور سال گذشته سوالی از مبحث عکاسی به چشم نمی خورد.

در کنکور سال گذشته از مباحث مربوط به تاریخ هنر ایران سوال های بیشتری مطرح شده است و این طور به نظر می رسد که در کنکور امسال سوال های سبک شناسی نسبت به پارسال افزایش یافته است. 

 

تحلیل درس خواص مواد: سعید مبینی کارشناسی ارشد هنر اسلامی، هنرهای زیبا از کرج

در یک مقایسه اجمالی، سوال های کنکورهنر 93  درس خواص مواد با سال گذشته (92) به نتیجه رسیدم که سوال های مربوط به درس صنایع دستی ، ابزار و مرمت بیشتر مورد توجه بوده است. سوال های درس خواص مواد در کنکور امسال کاربردی تر بوده و کمتر مواد و مصالح ، الیاف و حتی عکاسی مورد توجه قرار گرفته است. نکته قابل توجه این که کتاب سبز خواص مواد کانون سه مبحث صنایع دستی ، ابزار و مرمت را خیلی خوب توضیح داده و اگر دانش آموزی این کتاب را مطالعه می کرد تعداد سوال های زیادی را می توانست پاسخ دهد.

از آزمون 7 فروردین تا انتهای آزمون های کانون این سه مبحث به خوبی سوال های این درس را پوشش می داد و اگر دانش آموزی فقط آزمون کانون را کار می کرد به کمک پاسخ تشریحی و آزمون غیر حضوری می توانست بیش از 30% سوال های خواص مواد را پاسخ دهد.

 

تحلیل و بررسی سوالات درس زبان انگلیسی گروه آزمایشی هنر

سطح دشواری آزمون: سوالات از سطح متوسط برخوردارند و در مقایسه با سوالات گروه ریاضی می توان گفت که آسان هستند.

بودجه بندی سوالات: طبق معمول 4 تا گرامر که دو تا از سال سوم شامل درس های سه و شش و دو تا از سال چهارم که شامل درس یک و طبق معول از درس هشتم بود. البته لازم به ذکر است که در کلوز مشترکاً از گرامر درس های دوم و سوم سال سوم در رابطه با حروف اضافه یک سوال مطرح شده است.

واژگان : توزیع سوالات واژگان برای دو کتاب سال سوم و چهارم بطور منطقی بوده و از 8 تست 3 تا برای سوم و 4 تا برای سال چهارم اختصاص داده شده بود. و 1 تست برای واژه ی mystery که در زبان سال اول خوانده شده است. به نظر می رسد که اطلاعات واژگانی دانش آموزان از سال های اول ودوم دبیرستان نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است. البته واژه ی applied for در تست شماره 76 در کتاب های درسی مطرح نشده ولی دانش آموزان با توجه به اطلاعات شخصی می توانند به آن پاسخ دهند.

تست کلوز: متن انتخاب شده برای کلوز در رابطه با دانش عمومی گروه هنر نمی باشد و گروه ریاضی بهتر می توانند به این گونه تست ها پاسخ دهند. عدم رعایت فاصله  نقطه چین ها، استاندارد بودن این نوع تست را زیر سوال می برد.با وجود این ، در متن نشانه های فراوانی برای حدس زدن جاهای خالی موجود است و من مطمئن هستم که دانش آموزان عزیز به راحتی به این بخش از تست پاسخ داده اند.

متون درک مطلب: هر دو متن روان و سلیس بوده و تست های آن ها نیز متوسط. البته به جز تست شماره 96 که دانش آموزان عزیز وقتی قادرند به این نوع تست ها پاسخ دهند که از نگارش انواع پاراگراف ها در انگلیسی اطلاع داشته باشند. و اینگونه تست ها بیشتر در تافل و آیلتس مطرح می شوند.

با آرزوی پیروزی شما عزیزان

هیمن احمدآلی

 

بيست سوال مطرح‌شده در درس ترسيم فنی كنكور هنر در سال 93 را می‌توان به صورت زير تحليل و بررسی كرد:

- 6 سوال به مباحث گوناگون هندسه اختصاص دارد كه البته نسبت به دو سال گذشته، كمی كاهش داشته ولی قابل پيش‌بينی بود. داوطلبان هنر بايد توجه ويژه‌ای به هندسه داشته باشند.

- 2 سوال مربوط به شناخت احجام است كه نسبتا ساده بوده و از كتاب ترسيم‌فنی رشته نقشه‌كشی معماری آورده شده است.

- 1 سوال مربوط به ترسيمات هندسی (شيوه‌های ترسيم بيضی) است كه اين مطلب هم به طور كامل در كتاب ترسيم فنی توضيح داده شده است.

- 3 سوال به مبحث نقطه، خط و صفحه در فضا اختصاص يافته كه از مباحث هندسه‌‌ی ترسيمی است. سال گذشته نيز تعداد سوالات اين بخش به همين تعداد و البته كمی دشوارتر بود.

- 3 سوال به مبحث مجهول‌يابی اختصاص يافته است. در چند سال گذشته سوالات مجهول‌يابی كاهش چشم‌گيری يافته بود و طرح 3 سوال از مجهول‌يابی، نكته جالب كنكور امسال است. سوالات مطرح شده، سوالات نسبتا دشواری به شمار می‌روند.

- 1 سوال هم از مبحث تصاوير دوبُعدی است. در اين‌ مبحث معمولا نمای سه‌بعدی يك جسم، داده شده و يكي از نماهای دوبُعدی آن خواسته می‌شود.

- 4 سوال هم به بخش نقشه‌كشی معماری مربوط می‌شود كه نسبت به سال‌های گذشته، تعداد آن‌ها افزايش يافته است.

در مجموع بايد گفت سوال‌های امسال نسبت به سال پيش، به جز چند مورد، كمی ساده‌تر شدند و توجه داشته باشيد كه هيچ سوالی از مباحث مقياس، اندازه‌گذاری، تقارن، گسترش احجام، تصاوير سه‌بُعدی، پرسپكتيو، برش، فضا و ابزار و تجهيزات در آزمون امسال مطرح نشده است.

 

 حمیدعلی مظاهری

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
یه وبلاگ آموزشی همراه با مصاحبه و نظرسنجی و تدریس نکات آموزشی دروس مختلف در پایه و پیش.ضمنا کلیه حقوق این وبلاگ متعلق به مدیریت وبلاگ بوکانیان (شایان نعلبندی ) می باشد و هرگونه کپی برداری از لحاظ شرعی حرام مطلق است شماره تماس با مدیریت :09304220087 به خاطر بسپارید قندیل تندیس قطره هایی ست که تسلیم جاذبه ی آب و زمین نشده اند
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشتر دوست دارید کدام مطالب در سایت قرار گیرند
    از عملکرد دهکده کنکور راضی هستید؟
    به دهکده خودمونی داوطلبان کنکور شهرستان بوکان خوش هاتن
    مدیریت وبلاگ :شایان نعلبندی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 495
  • کل نظرات : 121
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 33
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 54
  • بازدید امروز : 579
  • باردید دیروز : 106
  • گوگل امروز : 14
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,526
  • بازدید ماه : 3,528
  • بازدید سال : 17,288
  • بازدید کلی : 217,387
  • کدهای اختصاصی

    تعبیر خواب آنلاین

    
  • اس ام اس فارسی
  • دیکشنری

    کد نمایش آب و هوا

    کد نمایش آب و هوا

    الکسا

    ابزار وبلاگ


    استخاره آنلاین با قرآن کریم
    


    داستان روزانه
    داستان کوتاه روزانه